پیک خبری ملارد

رسانه مستقل و آزاد شهرستان ملارد

پیک خبری ملارد

رسانه مستقل و آزاد شهرستان ملارد

#پیک_آشپزی

يكشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۳۱ ب.ظ

💥حلوا زنجبیلی

برای حدودا ۱۰ تا ۱۱ عدد این شکلی
آرد سفید ۱۵۰ گرم (یک لیوان)
پودر قند ۸۰ گرم (نصف لیوان)
روغن جامد ۸۰ گرم ( حدودا یک سوم لیوان)
کره ۲۵ گرم
پودر هل نصف ق چ
زنجبیل ۱ ق غ (میزانش بستگی به خودتون داره تند دوست دادین یا ملایم می تونین ۲ تا ۳ ق غ هم بریزین)

برای این حلوا ترجیحا آرد سفید قنادی استفاده کنین تاحلوا تغییر رنگ زیاد پیدا نکنه .
آرد رو الک کردم و داخل تابه روی حرارت ملایم تفت دادم ، نباید خیلی تغییر رنگ پیدا کنه من حدودا ۲۵ تا ۳۰ دقیقه تفت دادم ، یه کم هم کمتر تفت می دادم بهتر هم بود بعد زنجبیل رو اضافه کردم و یکی دو دقیقه با هم تفت دادم دوباره آرد رو بعد تفت دادن الک کردم .
روغن جامد و کره و رو اضافه کردم یه کم روی حرارت موند و بعد از حرارت برداشتم همون طور گرم که هست بلافاصله پودر قند رو الک کردم و بهش اضافه کردم ، پودر هل هم ریختم و مخلوط کردم تا یکدست بشه .
داخل قالب سیلیکونی ریختم و فشرده کردم ۲۰ دقیقه فریزر قرار دادم ( یا ۲ الی ۳ ساعت داخل یخچال میشه گذاشت) بعد از قالب خارج کردم
┄┅═══✼✼✼═══┅┄
🅿️ #پیک_خبری_ملارد
🔮 @peikemalard
[عکس 1280×1064]

مشاهده مطلب در کانال

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۲۴
فرهاد اسلامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی